Trip2Thailand.reismee.nl

De laatste dag in Thailand is...

Frown
Erg jammerrr!
Momenteel zit ik op mijn hotel kamer in Bangkok achter de laptop voor mijn laatste blog. Helaas zijn er geen dagkaarten voor internet beschikbaar, maar alleen 30 minuten. Ik zal mijn laatste blog dus iets gehaast moeten schrijven om het nog vullend te maken. Mijn excuses daarvoor. De afgelopen twee maand is echt voorbij gevlogen. Als ik dit van te voren had verwacht was ik waarschijnlijk toch wat langer gegaan. Aan de andere kant heeft thuis ook wel weer wat fijne dingen. Familie, vrienden, vriendin, PEC Zwolle, een goede douche, drinkwater uit de kraan en wat overbodige luxe. Ik ben zeer benieuwd hoe ik het ga vinden wanneer ik weer thuis ben. Ik ben het leven hier nu aardig gewend en bijna elke minuut heb ik mensen om mij heen. Ik ga het missen, dat zeker. De mensen, de cultuur, het eten en natuurlijk de olifanten! Het was geweldig!
Voordat ik wegging vroegen mensen mij wat ik leuker ging vinden. De reis door Thailand of het werk op Elephants World. Allereerst ben ik blij dat ik beiden heb gedaan, maar Elephants World vond ik over het algemeen leuker dan de reis. Ik heb de cultuur, het eten, de mensen, de natuur en het echte Thailand pas leren kennen op Elephants World. In de toeristische gebieden, die erg mooi zijn, is het echte Thaise gevoel vaak weg. Ik werd bij Elephants World vaak door de mahouts meegenomen naar een market, speciale kraampjes e.d. Ook kreeg ik voedsel wat ik de eerste maand in Thailand niet eens ben tegen gekomen. Het was ook allemaal een stuk lekkerder dan het eten dat ik gewend was. Ik stel mijn mening dus bij over het Thaise eten.. ze kunnen heeeerlijk koken!
Wel hebben we op Elephants World twee weken geleden wat tegenslagen gehad. Toen het bijna allemaal weer goed ging, lag Bua kam ziek op de grond. Na een poging gedaan te hebben om haar overeind te krijgen, zakte ze weer in elkaar. We hebben haar op de plek verzorgd en gewacht op de kraan die haar overeind zal tillen. Momenteel gaat het weer wat beter, maar ze is nog steeds verzwakt en eet niet goed. Ze is al 72, dus hopelijk komt ze er weer boven op! Ik ben trouwens wel gepromoveerd van huisje in de tijd dat het minder ging. Heerlijk uitzicht op de rivier en olifanten!
Na een drukke periode en alle dagen werken, heb ik toch een vrije dag op genomen. Afgelopen zondag ben ik naar Erawan Waterfalls gegaan. Helaas had het erg veel geregend waardoor het water bruin was in plaats van blauw. Ook moest ik een nieuw paar slippers kopen, mijn vierde paar alweer. De eerste kapot, de tweede achtergelaten bij een guesthouse en de derde aan de waterval geschonken. Normaal gesproken geen probleem, echter was ik bij de zesde stap (hoogte 1 km) en moest ik op blote voeten naar beneden over de glibberige grond met scherpe stenen. Toch was het wel lekker om er even tussen uit te zijn, al was ik blij toen ik iedereen weer zag op Elephant World.
De afgelopen weken heb ik een steeds betere band opgebouwd met de lokale bevolking hier op Elephant Worlds. Dit duurt altijd eventjes. Bij mijn afscheids kon ik duidelijk merken dat ze mij ook erg gaan missen. Het afscheidsfeestje was geslaagd en ik heb van de Mahouts een zelfgemaakt armbandje van olifantenhaar gekregen. Het werd al persoonlijk door een mahout gedragen, waardoor dit toch extra speciaal voelt.
Morgen vroeg, rond 7 uur, gaat mijn wekker en vertrek ik naar het vliegveld. Morgen avond kom ik dan op Schiphol aan! Nu ik weg ben uit Elephants World ben ik ook wel blij dat ik terug ga naar Nederland. Ik neem zo nog even een lekker bad, een biertje, wat chips, selecteer wat foto?s om vrienden/familie te laten zien (3500 is teveel... haha). Ik bedank jullie allemaal hartelijk voor het volgen van mijn blog en de reacties. Ik hoop dat jullie het leuk en interessant vonden. Ik ben achteraf wel blij dat ik het heb gedaan, toch leuk om allemaal terug te lezen.
Owwwww bijna vergeten, speciaal voor mijn mama. Ze vertelde mij dat ik de volgende keer bij de vogelspin stil moest blijven, foto moest maken en hem dan pas van mij af mocht slaan. Gelukkig zat hij dit keer niet op mij, maar wel dicht genoeg om een goede foto te maken.
Ahhh het uploaden lukt niet! internet saldo op telefoon is te laag.. sorry je ziet hem zaterdag mam!! Zoooo nu ga ik stoppen! Ik heb mijzelf btw even uitgelogt anders ging ik sowieso over mijn tijd heen en dan had ik mijn afscheidsblog pas in Nederland kunnen schrijven. Zo in Thailand is toch wel wat leuker. Ik zit BTW in hetzelfde hotel als mijn eerste hotel in Thailand. Tot morgen (voor sommige)!

Michel

Reacties

Reacties

Han

Heb je blog met belangstelling gelezen. Samen met onze meiden van 11 en 13 gaan we begin mei 2016 naar Elephantsworld. Dit is hun 1ste reis buiten Europa. We willen hun verbazing en enthousiasme zien. Zoals wij die ook hadden bij onze reizen met de lonely planet in de hand. Dat we naar Elephantsworld in Kanchanaburi gaan is zeker. We twijfelen nog tussen een overnight program of een 1 day program. Verschil is circa 200 euro met zijn vieren. Je kunt natuurlijk niet in onze portemonnee kijken en iedereen is anders, maar wat adviseer je: een overnight program omdat bv de dagjesmensen om een uur of 4 weg zijn, of 1 day program omdat 1 dag al een onvergetelijke ervaring is.

Bedankt voor je antwoord.

mvgr

Han en familie

Michel Trip

Hoi Han,

Een dag programma biedt al erg veel. Je bent een hele dag druk en je krijgt genoeg positieve en fijne indrukken. Ondanks dat het ontspannen en relaxt is, is het wel een dag programma met activiteiten (die nodig zijn om voor de olifanten te zorgen).

Met een overnachting heb je meer tijd om te praten met de medewerkers en plaatselijke bevolking, op verkenning te gaan, intiemer te zijn met de olifanten enzovoort.

Als het kan zal mijn advies zijn om er als dag gast heen te gaan, mocht het zo goed voelen dat je absoluut niet weg wil, dan kan je altijd nog een overnachtingsprogramma starten. Dit van te voren wel even kortsluiten met Agnes (of iemand van de organisatie).

Maar welke keuze je ook maakt, het is geweldig! Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!