Trip2Thailand.reismee.nl

Acht dagen Elephants World

Ik kom net het ziekenhuis uit gelopen. Helaas werden de wondjes op mijn tenen niet minder en daarom ben ik uit voorzorg naar het ziekenhuis gegaan. Hier hebben ze het schoon gemaakt en heb ik een zalfje erop gekregen. Nu moet ik morgen terug komen en dan hoor ik verder. Het is waarschijnlijk niet veel, maar een goede verzorging is momenteel wel belangrijk voordat het erger wordt.

Nu over de afgelopen week. Op elephants world was er de afgelopen dagen geen stroom. Hierdoor kon ik niet sms'n,mailen,whatsappen,bellen enzovoort, helemaal terug naar de oertijd dus. Ik heb het prima overleefd al was het soms wel irritant. Je wilt immers toch wat van jezelf laten horen aan het thuis front.

Ik ben nu bij Agnes thuis. Een mooi groot huis waar alles goed voor elkaar is. Internet,stroom, koud drinken, tv, zwembad: ALLES! Erg fijn en daarom ook deze blog. Ik moet zo wel weer bezig met het werken voor elephants world (powerpoint maken), dus ik houd het kort. Ik begin met een foto'tje: Onderstaand zie je mij en Moey. Een olifant die nieuw is op Elephants World en zwak en mager is. Ze wordt door ons weer gezond gemaakt en op een ochtend stond ze voor mijn kamer om mij te begroeten! haha
Gisteren heb ik iets bijzonders meegemaakt. Ik ben met de crew naar het nationale park gegaan om daar wilde olifanten te spotten. Dwars door de jungle reden we 's nachts naar de plek waar we zouden overnachten. Hier wachten een aantal rangers die ons die nacht en ochtend zouden begeleiden. We hadden onze hutjes door de regen op een houten plateau opgeslagen. In de nacht gingen we een stukje de jungle in en de dag erna een stuk verder.
Helaas hebben wij geen wilde olifanten gezien. Wel gehoord en veel sporen gevonden. Het leek wel op een aflevering van National Geograpic! Erg vet was het en de verhalen van de gidsen waren erg ongelukkig.

Naast het vele werken met olifanten heb ik ook veel contact met ze. Erop rijden is natuurlijk iets wat mij vaak overkomt, echter vind ik het knuffelen met olifanten veel leuker en persoonlijker.
Je kan echt in de ogen kijken. Wanneer je erop zit verveel je je na 2 minuten aangezien het langzaam gaat en je alleen een klein beetje olifant ziet. Nee.. geef mij maar oog/slurf contact met de olifant.
De afgelopen dagen heb ik veel gemaakt. Groepen van 100 Thaise toeristen tot een scorpioen bijna in mijn onderbroek. Tja.. het blijft natuurlijk de wildernis. Nieuwe olifanten die geaccepteerd worden, olifanten die grappige dingen doen, Slimme olifanten, leuke Thaise mensen enzovoort. Helaas kan ik weinig er nu over tellen aangezien ik weer aan het werk wordt gezet. Wel staan er veel foto's online dus neem een kijkje!
Tot de volgende keer, gezien de stroom e.d. geen idee wanneer haha!

Reacties

Reacties

zus

Prachtige foto's van jou en de olifanten! Wat is Moey zielig, zo verdrietig. Gelukkig heeft ze nu een goede plek gevonden. Geef haar maar een extra knuffel van mij! Het lijkt wel of wij ook in de jungle zitten. Overal op het eiland, ja zelfs in de duinen in the middle of nowhere, hebben we 3g BEHALVE op het roompot vakantiepark! Met veel geluk 2gprs streepjes. Als we weer aan de wal zijn ga ik aaallllll je foto's bekijken. Beel heel benieuwd!
Ohja de animatie hier is vreselijk slecht. Ze kennen de hokeypokey niet goed en de tsjitsjiwa gaat ook niet soepel hoor. Zooo jammer hihi!!! Tot snel

Rob&Wilma

Hee die Michel

Leuk om al je verhalen te lezen en ook om al de foto's te bekijken. Wat een andere wereld zeg! Wat mooi dat de olifanten nu een goeie ouwe dag hebben... En wat geweldig dat jij alles wat je van de olifanten weet aan de toeristen kunt vertellen. Echt iets voor jou om liever met de olifanten te knuffelen dan erop te rijden. Hier in Zwolle giet alles goed. Het lijkt erop dat de korte broeken bijna de kast weer in kunnen...helaas... Lieve neef, we wensen je veel succes met je voeten en veel succes met het werk! Veel liefs Rob&Wilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!