Trip2Thailand.reismee.nl

Op 1/3 van mijn tijd op Elephants World.

Momenteel zit ik al weer op 1/3 van mijn tijd op Elephants World. Op alle dagen hebben we een standaart programma voor toeristen. Voedsel geven, modderbad, rijstballen maken, lunchen, voedsel kappen/planten, rijstballen voeren, het water in met de olifanten en nog één maal de olifanten fruit geven en knuffelen. Vooral het modderbad is erg leuk wanneer de mensen er meer onder zitten dan de olifanten.
Toch maak je elke dag weer andere dingen mee. Zo kwam ik gisteren avond een Gekko tegen op mijn kamer. Je schikt je helemaal lam wanneer er een hagedis van 40 centimeter over de muur rent en ondertussen het bekende gekko geluidje maakt. Ook kom je vele andere dieren tegen zoals slangen en scorpioenen. Toen we op pad gingen om gras te kappen zat er bijna een scorpioen in mijn boxershort. Hij zat op mijn arm en hier sloeg ik hem vanaf. Hij belande op mijn broek en liep bijna mijn gulp in (stond niet open maar heeft drie knopen). Gelukkig hield een Mahout mij en tikte hij hem weg. Even later stond ik met een mand vol gras op de foto:
Gisteren gingen we wederom gras en bamboe verzamelen aan de kant van de weg. Nadat we andere dagen veel sneetjes opliepen bij het scherpe gras, kregen we nu speciale kousen om onze armen. Hier vond een toerist nog een wandelende tak. Weer een diersoort die ik kan wegstrepen op mijn lijst met gespotte dieren. Op de terugweg kwamen we een kudde met geiten tegen.
Gisteren avond was er het afscheid van twee Duitse toeristen die uiteindelijk 7 nachten zijn gebleven. Erg grappig want het plan was maar drie nachten. Ze vonden het allemaal zo mooi en speciaal dat ze steeds maar weer een dag extra bijboekten. Gisteren hadden ze bier gehaald en hebben we een leuk feestje gebouwd met de mahouts en vrijwilligers.

Ik heb al eens eerder over mijn basic levensstijl gepraat hier in een blog. Onderstaand een foto van hoe mijn douche eruit ziet. Links zie je een ton met water dat mijn douche voorsteld. Deze ton moet ik elke keer met water vullen aangezien we vaak geen water hebben. Voordat ik naar de wc ga moet ik dus ook altijd checken of het water het doet andere heb ik een probleem haha.
Als afsluiting wil ik nog wat nieuwtjes melden:
- We hebben twee dagen geleden vier nieuwe katten gekregen. Ze zijn geboren in een kast waar we de administratie bewaren. We zagen drie dagen geleden de poes erin kruipen, hierdoor wisten we dat ze binnen 24 uur zal bevallen. Helaas is er 1 van de 5 dood geboren.
- De grote Nederlandse koeien zijn weg uit Elephants World. Gelukkig maar want de koeien werden steeds koppiger en de vrouwen konden ze niet meer onder controle houden. Daarnaast maakten ze veel rotzooi en stonken ze (en de vlaaien).
- Op Elephants World wordt er momenteel veel gebouwd. Een nieuwe receptie, een uitzichtbrug, nieuwe bungalows en een nieuwe omhijning rondom Elephants World.
Met mijn tenen gaat het iets beter. Ik ben bij het ziekenhuis geweest en hier maakten ze het schoon en kreeg ik verband eromheen. Ik maak het elke dag schoon, doe er een zalfje op en nieuw verband. Daarnaast zwem ik niet meer in de rivier en laat ik het rustig herstellen. Hopelijk wordt het snel beter en kan ik weer de rivier in met de olifanten.
Ik geniet hier nog steeds elke dag en ondanks het standaart programma is elke dag weer anders en nieuw. De olifanten blijven facinerend en er is veel gezelligheid tussen de mahouts, werknemers en vrijwilligers. Ik heb weer een 25 tal foto's online gezet over de bungalow, dieren, bouwprojecten en activiteiten. Veel kijk plezier en tot snel maar weer! Michel

Reacties

Reacties

Willem

Michel, ik blijf er bij je hebt je vak mis gelopen.
Als je terug komt moet je echt eens overwegen om je rijs verhaal in een boekvorm te gaan schrijven misschien iets aangedikt. als je dat doet kun je volgend jaar een paar dagen bij de bruna gaan zitten om je boeken te signeren.het wordt een bestseller

Geniet van de laatste 2/3 want zoals je merkt vliegt de tijd .

op naar het volgende verhaal

Erik en Renate

Heey Tilto,

Echt allemaal heel indrukwekkend man!!
Vinden het maar knap wat je allemaal doet!

Suc6 met je voeten! Balen man!!

En volgens mij ben je helemaal in je element met die beesten!!

Geniet nog even!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!