Trip2Thailand.reismee.nl

Patong, een uitgaansstad met prima strand.

Inmiddels ben ik alweer een aantal dagen op het eiland Phuket beland. Met enige vertraging kwam ik met een minibusje in Patong aan, het plaatsje op het eiland waar ik vijf nachten overnacht. Nu ga ik vanavond alweer voor de vierde keer slapen dus vertrek ik alweer bijna naar de volgende stad Kanchanaburi.

Maar nu eerst Patong. Ik noemde het zoeven een plaatsje, maar dit is niet helemaal correct. Patong is een grote stad aan de kust. De stad staat erom bekent dat het vele uitgaansgelegenheden, vermaak, restaurantjes en goede strandt heeft. Een echt toeristisch gebied dus. Nu was ik Koh Samui al gewend, maar die plek valt in het niets met deze plaats.

De dag dat ik aankwam stonden er al meerdere files in de stad en hierdoor moest ik een paar honderd meter lopen naar mijn hotel. Normaal gesproken wordt je tot aan de lobby gebracht, maar dit kon echt niet vanwege de drukte. Eenmaal aangekomen in mijn nieuwe hotel werd ik vriendelijk ontvangen en kreeg ik de sleutel van mijn kamer.
De kamer is aardig groot. Wederom is er heerlijke airco aanwezig en kan ik zelfs de zee zien vanuit mijn balkon (ook al moet ik wel goed kijken). Enige nadeel is dat dit hotel werkt met een stroomsaving systeem. Je moet de sleutel (met magneet) dus in een houder doen anders doet de stroom het niet. Gelukkig kan ik mij nog een zeer creatieve oplossing bedenken uit mijn tijd met Nathan op Chersonnissos. Hier kochten we een koelkastmagneetje en die deden we er dus op zodat we niet in een sauna terugkwamen na een dagje zonnen.

Het strand is een kleine 30 seconden lopen en al snel had ik een favoriet plekje gevonden. Voor 2 euro kan je de hele dag een strandstoel met parasol huren. De Thaise man die dit verhuurde vond ik echt geniaal, dus nu kom ik er ook elke dag. Altijd een glimlach op zijn gezicht, altijd hard werken, altijd vriendelijk, altijd behulpzaam. Nu is Thailand wel het land van de lach, maar dit gaat bij lang niet iedereen zo op.
De zee is een stuk ruiger in Patong. Eindelijk weer eens golven die mooi omkrullen. Een nadeel van het strand is dat er veel verkopers rondlopen. Je ziet echt alles voorbij komen. Van zonnebrillen, eten, drinken, kleding, beeldjes, horloges, hangmatten, fluitjes, neptattoes, massages, posters, onderzetters enzovoort. Dit resulteert: No Thank You x 1000 op een dag. Ik ben de afgelopen dagen dus ook behoorlijk vaak in het water geweest. Daarnaast moet ik nu toch eindelijk bekennen dat ik langzaam ook bruin begin te worden. Waarschijnlijk wordt dit de komende maand weer minder, gezien het feit dat ik dan vrijwilligerswerk doe, iets wat niet aan de kust gebeurd en waar mijn shirt ook gewoon aanblijft. Ach, geen probleem.. ik geniet nu wel van mijn bruine tintje.
Na een hele dag op het strand te hebben gelegen, is mijn vaste patroon om in het hotel te gaan douche, even uit te rusten (haha nog meer..) en vervolgens de stad in te gaan om wat te eten. Vaak liep ik over het strand om de zonsondergang te zien.
In Patong zijn er erg veel leuke restaurantjes waar je voor weinig geld (in Nederlandse begrippen) heerlijk kan eten. Voor 15 euro heb je makkelijk een voorgerecht, hoofdgerecht en drinken. Vandaag ben ik bij een grote tent geweest waar ze een livebandje hadden. Dit livebandje was erg goed, ik denk dat de orginele artiesten veel moeite zouden moeten doen om dit niveau live te halen. Verschillende oude en nieuwe nummers werden gespeeld.
Na het eten ging ik even de uitgaansstraat in. Ik was er al eens snel doorheen gelopen, maar dit keer nam ik meer de tijd om wat foto's te maken en om te kijken wat er nou echt gebeurde. In het kort gezegd vond ik het allemaal maar verschikkelijk. Naast alle, al dan niet gedwongen, meisjes die in schaarse kleding proberen je naar binnen te krijgen, liepen ook veel Thaise mensen met grote kameleons, koalabeertjes rond waarmee je op de foto kon. Erg zielig als je het mij vraagt, zeker door de herrie van alle kroegen en discotheken.
De kroegen waren soms inmens groot. Soms liep de kroeg twee voetbalvelden door naar achter, vol met prive barren die je met je vrienden kan huren. Ik denk dat ik het op mijn 18de helemaal geweldig had gevonden, maar ik vond het nu dus helemaal niks. Al die opdringerige vrouwen, die wanneer je iets te lang aankijkt, om je heen gaan hangen als je niet snel genoeg doorloopt.
Eenmaal thuis aangekomen zag ik toevallig een documentaire hierover. Dat veel vrouwen die in Thailand e.d. werken in het criminele cirquit zitten. Zij zijn verkocht en moeten nu werken voor de kopers. Hetzelfde geldt bij de kinderen die moeten bedelen voor geld, vaak wordt dit geld rechtstreeks doorgegeven aan de criminelen. Nee, dit is allemaal niks voor mij..

Wat wel echt iets voor mij is, is vuurwerk! En daar hebben ze hier echt overvloed aan. Zo lopen ze 's avonds over het strand met grote potten en mortieren die je kan kopen en aansteken. Alhoewel dit eigenlijk illegaal is in Thailand wordt het toch genoeg gedaan. Ze zijn hier sowieso erg mild met hen eigen wetten. Volgens mij worden alle regels hier in Patong verbroken, daarom beken ik nu eerlijk dat ik ook gewoon het wcpapier meespoel en niet in de prullenbak ernaast gooi.

Gisteren avond was er nog een kleine vuurwerkshow vlak achter mijn hotel. Na een aantal dikke knallen heb ik mijn mobiel maar gepakt om te filmen. Erg harde knallen en grote mortieren werden de lucht in geschoten. Zie onder het kopje Videos of KLIK HIER voor het filmpje. Morgen ga ik naar Koh Phi Phi toe met de speedboot. Een zeer bekend en toeristisch eiland in de buurt van Phuket. Tot snel!

Reacties

Reacties

Wilma & Rob

Hoi Michel,
We hebben er nu zelf een weekje vakantie opzitten. We zijn naar de Moezel geweest (ook leuk). We hadden dus een achterstand op het lezen van je belevenissen. We zijn nu weer op de hoogte. Wat een mooie verhalen en wat een prachtige foto's. Zo te lezen ben je nu verstandiger dan op je 18 de?????!!!!!!!
Ik hoorde van je vader dat je de afgelopen dagen een beetje ziek (buikgriep) was. We hopen dat dit nu over is. Veel plezier verder en we blijven je volgen.
Groet Wilma & Rob

Michel

Hoi Rob en Wilma! De Moezel is ook erg mooi! En het weer was er natuurlijk ook helemaal fantastisch, net als in Nederland de afgelopen dagen. Hier heb ik momenteel meer regen haha. Was op zich wel te verwachten aangezien het hier regenseizoen is. De ziekte is aardig voorbij, gelukkig maar! Tot snel! Groetjes Michel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!