Trip2Thailand.reismee.nl

Laatste dag Krabi, morgen Phuket!

Ja ja, alweer de laatste avond in Krabi. De tijd is super snel gegaan in Krabi. Dit komt wellicht omdat ik een dag minder hier overnacht dan Bangkok en Koh Samui, maar de vele uitstapjes naar andere eilanden hebben ook meegeholpen.

Gisteren heb ik een goedkope tour geboekt naar het beroemde James Bond eiland. Naast een bezoek aan het eiland was het eten op een 'floating village', een bezoek aan the monkey cave en zwemmen onder de waterval ook inbegrepen. Om 8.00 AM werd ik opgehaald bij het toeristische informatiepunt om de hoek. Na een busreis van een klein uurtje en een boottocht van 20 minuten kwamen we bij onze eerste stop aan. Hier konden we canoen, onder de rotsen door varen en genieten van de natuur. Vervolgens vaarden we verder naar het bekende James Bond eiland van de film: The man with the golden gun.

Het eiland staat vooral bekend om haar rare rotsvorming midden in het water. De rots loopt van smal onder naar breed boven. Helaas had je ook hier weer heel veel van die cliche mensen. Je weet wel, dezelfde mensen die 'zogenaamd' de toren van pizza tegenhouden op de foto, of de bovenkant van de piramide vasthouden met 1 vinger. Hier deze ze net alsof ze de rots uit het water aan het tillen waren. Erg leuk.. alleen jammer dat de foto pas naar 8292 x goed was en hierdoor mijn mensloze foto's moesten wachten. Afijn, eerst maar even het korte eiland rondlopen.
Het eiland was zeer klein en bestond uit een een tig dezelfde souvenirkraampjes, een eten/drinken hutje en wat kleine grotten. Onze stop was ook maar 40 minuten hier, dit omdat het eiland dagelijks door 1000 mensen bezocht wordt en anders te vol zou worden. Na het bezoek aan dit eiland gingen we met de boot naar 'the floating village'. De naam zegt het al, een dorp drijvend op het water bestaande uit vlonders, maar voornamelijk huizen gebouwd op houten palen die in het water staan. Het was een Moslimdorp hierdoor was bier zwaar verboden.
Het eten was wederom verrassend. De soep was gras-citroen-garnalen soep. Daarnaast groenten, visdeegballetjes, kip met groenten, kippenpootjes, rijs en ananas. Opvallend is dat in Thailand de kippenpootjes altijd koud zijn (wel gaar trouwens). Pittigheid valt in de toeristische gebieden wel mee, ze houden hier genoeg rekening mee. Daarbuiten: Niet pittig = pittig, pittig = heeel pittig, zeer pittig = NIET PROBEREN! Na het eten heb ik een rondje gelopen op de drijvende stad of eigenlijk het drijvende doolhof. Na twee minuten was ik volkomen de weg kwijt. Uiteindelijk bleek dat de hoofdingang door een bepaalde winkel liep.. gelukkig kwam ik de gids tegen anders liep ik er nu nog.

Na dit avondtuur reden we naar the monkey cave. Hoewel ik een grot met apen voor ogen had bleek dit niet helemaal de realiteit te zijn. De apen liepen alleen buiten. De apen zijn allemaal vrij om te komen en gaan en worden niet vastgehouden door de mensen. Daarnaast is er speciaal voer te kopen voor de apen zoals bananen en een soort nootjes.
De aapjes waren erg schattig en totaal niet aggressief tegen de mensheid. We werden tevens ook wel goed voorbereid over hoe we met de apen om moesten gaan om te zorgen dat ze niet aggressief werden. Dus niet proberen te aaien of vasthouden. Na de apen wat eten te hebben gegeven ben ik de grot in gegaan. De eerste ruimte stond vol moet diverse boeddha's beelden.
Het andere deel van de grot bestond uit vele stalagmieten en stalactieten. Er liep een lange weg naar boven die met aardig wat klimwerk moest worden voltooid. Ik zag niemand omhoog gaan, ik vroeg mij al af waarom dit zo was. Eenmaal boven snapte ik het, doodlopend. Gelukkig was het uitzicht wel mooi en kon ik nog wat mooie foto's schieten.
Eenmaal beneden gekomen reden we naar de laatste stop van de tour. Een bezoek aan wat watervallen met daarbij warm waterbaden. Aangezien ik een wondje aan mijn voet had besloot ik om niet te gaan zwemmen (vanwege infecties) en heb ik een eindje rondgelopen door de natuur. In deze natuur kwam ik een aantal mooie dieren tegen. Naast apen, vogels, eekhoorns kwam ik ook een kameleon tegen:
En een Tarantula. Jaja jullie horen het goed.. zo'n grote vogelspin. Hij hield zich schuil in een hol in de muur. Ik zelf kwam niet tot de ontdekking maar de gids die ook niet zwom vond hem. Op de foto is hij helemaal niet goed te zien, maar jullie zien waarschijnlijk de grote zwarte harige poten nog:
Op het moment dat je zulke spinnen tegen komt dan ben je toch niet zo blij dat je slippers aan hebt. Na dit bezoekje aan de waterval reden we terug naar Krabi Town. Die avond speelder er een livebandje in de stad. Het was een beslotenfeest die prima van de andere kant van het hek te volgen was.
Vier raar dames stonden op het podium rare bewegingen te doen, terwijl de bezoekers bezig waren met een heuze volksdans. Alhoewel de muziek een hoog gejodelgehalte was klonk het nog best goed. Na dit bezoek ben ik lekker gaan slapen.

Vandaag ben ik weer naar Railay Beach gegaan. De plek waar ik in de vorige blog ook was geweest. Omdat ik er al was geweest en van plan was om veel te gaan zwemmen, besloot ik de camera niet mee te nemen. Achteraf was dit wel heel jammer aangezien ik weer behoorlijk wat dingen ben tegen gekomen die ik wel wou vastleggen. Zo was een heel gedeelte van het strand bedekt met kwallen, eenmaal in het water zag je joekels van kwallen proberen tegen de stroming in te zwemmen, heel apart en mooi gezicht. In de hoek bij de rotsen kon je wel gewoon zwemmen, hier waren ontzettend veel vissen te vinden, op een gegeven moment was ik omringt door een zwerm vissen. Op een gegeven moment ging ik opzoek naar wat mooie steentjes, koraal of schelpen. De zoektocht duurde totdat ik een grote steen dacht op te pakken die opeens wegliep. Scheen het een grote krab te zijn. Ik heb serieus geen steen meer aangeraakt. Wel heb ik nog een mooie afsluitende foto van het geen wat ik wel heb gevonden:
Morgen ga ik naar Phuket, het grootste en meest toeristische eiland van Thailand. Ik ga nu nog even opzoek naar een stream voor FC Zwolle en anders snel slapen. Morgen wordt ik om 10.00 opgehaald dus om 9.00 uiterlijk op staan.

Reacties

Reacties

Lineke

Weer een mooi verhaal Michel zo te lezen moet je de camera altijd bij hebben en als je hem bij je hebt schiet je mooie plaatjes. Ik hoop dat je kunt blijven schrijven dat je internet houd het is heel erg leuk om je te volgen veel plezier tot de volgende blog

mam

Wat een mooi dorp "The Floating Village"!!!!
Heel bijzonder, dat vind je hier niet! En die kleuren, prachtig zeg. Wat je daar allemaal tegenkomt en beleeft ik word met de dag jalourser op je Michel! En wat een mooie foto's van de apen. Ben je nog geen olifant op het eiland tegengekomen:-}???????

Michel

Ik heb nog geen olifant gezien haha. Maakt ook niet uit, laatste maand zie ik ze elke dag in overvloed. :-)

Oma

Hoi Michel, ik vind je verhalen leuk om te lezen. Ik heb ze thuis. Mama print ze voor me uit. Ik lees ze vaak door! Heel veel plezier nog daar! Blijf maar veel verhalen schrijven, dan kan ik daar nog lang van genieten! Heel veel liefs van oma!

Michel

Hallooooo oma! Erg leuk dat mama ze altijd uitprint. Misschien moet ze mijn reactie nu ook uitprinten haha. Morgen komt er waarschijnlijk een nieuw blogje, is alweer te lang geleden dat ik er eentje heb geschreven. Veel liefs terug! Gr. Michel

zus

Sorry voor de late reactie. Hollandse tijd he? We lopen uren achter haha. Zeer pittig is Arnold eten. Die kun je gerust 6 spaanse pepers laten eten voor ontbijt hehe. Gekke lui die lichtbruinen.
Voor het eerst ben ik zooooo blij dat ik niet met je mee ben! Getver wat een vieze spin bah bah bleeegghhhh. Nou daar hoeft geen duidelijke foto van hoor haha.
Putverdikkie je mist trouwens helemaal de kermis ;-) We gingen met Jason naar het spiegelhuis. Zo lachen. Hij is tot drie keer toe keihard tegen een spiegel opgelopen. Hilarisch. En Nolly heeft een zere vinger omdat hij mij een klap op de billen wou geven maar niet doohad dat hij eigenlijk de spiegel sloeg whahahahaaa. Gerechtigheid! We zijn vandaag de olifant tegen gekomen op de kermis. Hij was MOOI en super zacht. Zaten wel gekke mensen op. Ik zal je een foto whatsappen hihi! Xoxo

Michel

Hahaha gekke zus! :-P Dat olifantje was heeeel lief! Jammer dat ik die niet heb gezien! Ik vind het wel jammer dat ik straatfestival mis, is toch altijd een gezellig feestje! En wat een avontuur in het spiegeldoolhof, nog bulten en blauwe plekken opgelopen? :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!