Trip2Thailand.reismee.nl

National Marinepark: Ang Thong

Na twee dagen de trip naar het nationale park Ang Thong te hebben gecanceld. Of eigenlijk noodgedwongen niet mee gegaan door een slechte organisatie, heb ik toch eindelijk de excursie gedaan. Ik heb via de resort manager bij een andere organisatie geboekt en deze had alles prima voor elkaar. Ik werd keurig op tijd opgehaald bij het resort en ik ben ook weer heelhuids terug gebracht.

Maar voor ik verder vertel over mijn bezoek aan Ang Thong, moet ik wat dingen vertellen en laten zien over wat er gisteren avond is gebeurd. Gisteren avond ging ik op bezoek bij de fireworksman. De naam zegt het al.. vuur, vuurwerk en een man. Nou dit was een hele belevenis. In het begin waren verschillende mannen gezellig met vuur aan het zwaaien.
Ook niet geheel ongevaarlijk want ik werd al bijna geraakt. De mannen hadden twee touwen vast met aan elk einde een bal die ze in de benzine stopten en vervolgens aanstaken. Deze touwen slingerden ze met hoge snelheid heen en weer. Plots zag ik een vuurbal drie meter langs mij heen vliegen. Zoals je bovenstaand kan zien zat ik in het zand, gelukkig vloog die bal niet het publiek in. Maar dit was het nog niet.. nee.. het wordt nog wat leuker. Op een gegeven moment werden de ballen aan de touwen vijf keer zo groot. Met als gevolg:
De vuurballen schoten om mijn oren, tegen mijn vinger en op mijn voet. Ik heb nu een kleine brandblaar op mijn vinger en tussen mijn tenen is ook wat vel weggeschroeid, maar vet was het wel! Het gekregen first aid koffertje heb ik dus voor het eerst open gedaan. Ik ben op tijd gaan slapen deze avond want ik vertrok de volgende ochtend om 7.00 AM.

De volgende ochtend. Na een bakje koffie te hebben gedronken met de resort manager, wat een hele aardige kerel is by the way, ben ik met een minibus naar de boot vertrokken. Na een boottocht van 1,5 uur kwamen we aan bij het nationale park Ang Thong. Een eilandengroep met meer van 40 eilanden bestaande uit de beste bountyeilanden van Thailand. We begonnen met een eindje kajakken. Mij werd gevraagd of ik bij een vrouw en haar kind in wou omdat die bang waren om anders niet vooruit te komen.
Dit vond ik prima en we hebben genoeg lol gehad in de kajak! We kregen een waterdichte zak waar onze kostbare spullen in konden. Af en toe toch even voor eigen risico de camera gepakt voor een foto zoals bovenstaand.

Na het kajakken kwamen we op het eerste eiland aan waar we naar de blue lagoon konden lopen. Dit is een blauw meer op een klein eilandje. Erg mooi turkoise water en ik heb ook finding nemo gespot en als Dolly geel was heb ik haar ook gespot.
Na dit eiland gingen we met de boot naar het volgende eiland. Ik ben de naam even kwijt maar dit is het eiland met het hoogste punt. Tevens kan je hier door een klim van 500 meter het uitzichtpunt op de berg bereiken. Aangezien dit een enorme klim was en we 2.5 uur de tijd hadden, werd de mensen aangeraden om eerst deze te beklimmen voordat je andere dingen ging doen. De klim zelf duurt 45min - 1 uur en was niet voor iedereen weggelegd. Van alle mensen was er een zeer geringe groep die het aandurfte en natuurlijk was ik daar eentje van... (kuch kuch). Halve wege en al flink buiten adem kwam ik het eerste uitzichtpunt tegen:
Hierna werd het klimmen steeds erger. Er was geen lift, trap of mooi bospad. Nee er waren rotsen en een touw die om de bomen heen was gehangen. Daarnaast was het 34 graden en scheen de zon vollop. Ik kan je vertellen.. dit was erg zwaar. Gelukkig was ik van te voren getipt om goede schoenen aan te doen en geen slippers.
Zo succes met klimmen.. dit was dus echt levensgevaarlijk en dus ook gelijk super mooi! Dit was het laatste stuk richting de top en ook het zwaarste. Erg stijle, gladden, scherpe en warme rotsen. Niet iedereen ging dit laatste stuk omhoog, ergens kan ik het wel begrijpen.
Eindelijk beland op de top! Erg leuk was de saamhorigheid tussen de mensen hier. Echt juichen wanneer er weer iemand boven kwam en de ene naar de andere grappige opmerkingen werden gemaakt. Omdat ik hier boven vol in de zon stond (en het al zo waar had) ben ik naar een kleine 10 min. weer naar beneden gegaan, iets wat net zo moeilijk of misschien nog wel moeilijker was.

Eenmaal beneden ben ik gelijk het water ingerent. Heerlijk verkoelend. Vervolgens heb ik nog wat foto's gemaakt, koraal bekeken (wat schaars was op deze plek) en wat drinken gehaald. Onderstaand een aantal foto's om een idee te geven over hoe dit bounty eiland er uitzag.
Na een tijdje moesten we weer naar de boot zodat we weer terug konden varen naar Koh Samui. De dag duurde precies lang genoeg en het was prima voor elkaar. De lunch (rijst, aardappel, groente, kip en vlees/jus) was heerlijk en de hele dag was er koud water en frisdrank beschikbaar. De Thaise mensen kunnen toch wel organiseren! De tourgidsen waren ook erg leuk en grappig. Ondanks dat ze dezelfde grappen al duizende keren hadden verteld waarschijnlijk, deden ze het met hetzelfde plezier en overtuiging.

Eenmaal terug op het resort ben ik nog even het zwembad ingedoken en heb ik bij de McDonalds een broodje Samurai besteld. Je verwacht er heel veel van, kijkend naar de naam, maar wat een slap broodje was dat. Oke.. ik ga stoppen voordat er teveel onzin voorbij komt.

Next stop is Krabi, morgen aan het eind van de middag hoop ik hier aan te komen! Jullie horen snel weer van mij!

Reacties

Reacties

Pap

Hé Michel, wat een mooi verhaal weer en wat een schitterende foto's. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het was wel een super excursie zo te zien en te lezen. Ik hoop dat het weer in Krabi net zo mee werkt als de afgelopen dagen. Geniet er maar lekker van en ik zie nu al weer uit naar je volgende blog.

Zus

Bounty eiland? Gaaf ik ben gek op Bounty. Neem je wat voor me mee?
Maar dan het volgende: jij gaat nooooiiiiittttt, ik bedoel NOOIT, sporten. Nee tennis op de ps3 telt niet. En dan ga je op vakantie, DE relaxperiode, ineens een cross country parcours afleggen die niet zo misstaan op de olympische spelen... Gekke jongen die Trip! ;-)

Broertje ik zeer trots op je!

Michel

Ik ben op bijna alle dagen voor 8 uur mijn bed uit. Vandaag uitgeslapen tot 9.15 :-). PS ik had voor de vakantie twee keer in het echt gevoetbalt.

zus

Schrik. Wie ben jij en wat heb je met mn broertje gedaan? Hahahaha. Groot gelijk heb je! Zo vaak kom je niet in Thailand dus dan maar wat vroeger uit bed!

willem

Hé Michel,
we zijn weer terug van onze vakantie en ik dacht dat wij nog al wat dingen beleefd hadden maar ik heb van morgen jou reisverslagen gelezen (als jou scriptie net zo was ben je je vak mis gelopen en moet je schrijver worden wat een verhalen allemaal)
geweldig wat beleef je veel daar, en wat schrijf je er makkelijk over. Ik moet wel even kwijt dat ik geen medelijden met je hebt je wordt goed verzorgd daar. en die berg klim ach je bent een Trip en de sportiviteit zit in je genen daarvoor hoef je niet dagelijks in de sportschool te zitten. Het enige probleem met zo'n klim is de temperatuur die zijn we niet zo gewend want ik neem aan dat jij gelijk de leiding hebt genomen over dit groepje mensen welke de klim wel aandurfden.
Dat fire work man kunnen we wel doen met oud en nieuw lijkt me spectaculair.
Veel plezier nog daar en ik kijk uit naar je volgende verslag

Michel

Willem! Wat een leuke reactie en dat nogal op je verjaardag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen leiding heb genomen met de klim. Iedereen klom voor zichzelf (wat ook goed was vanwege de touwen). Als meerdere daar tegelijk aan gingen trekken dan was het vast minder leuk afgelopen. De weg naar beneden heb ik tientalle mensen ingehaald. Nu beetje spierpijn haha. Hoe was jullie vakantie? Heeft Dennis de boel nog een beetje heel gelaten?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!