Trip2Thailand.reismee.nl

Het drukke Bangkok verlaten voor..

Het drukke strandplaatsje Lamai Beach op Koh Samui. Nee, voor een rustig onbewoond bounty eiland moet je niet naar Lamai gaan, maar hier kom ik zo op terug. Eerst nog even de laatste dag in Bangkok.

Ik begon donderdag ochtend (voor jullie 's woensdag nacht) een beetje onrustig. Ik had nog geen hotel voor mijn volgende verblijf en ik had ook nog geen vervoer. Ik besloot daarom om die dag maar eens naar het treinstation te gaan om vervoer te regelen. Op de weg naar het trein station stond op mijn kaart een groot park afgebeeld. Het was lekker weer dus ik besloot eerst eventjes daar een kijkje te nemen. Maaar natuurlijk was ik alweer verdwaald en koppig als ik ben wou ik geen taxi of tuk tuk (zo heten die taxi-brommer-scooter gevallen) te nemen. Ik was dichtbij en wou het persee zelf vinden. Op een gegeven moment kwam een 45 jarige Thaise vrouw naast me staan die vroeg of ze kon helpen.

Waarschijnlijk zag ik het hulpeloos uit in haar ogen, iets wat wel aardig kan kloppen. Het was een leuk gesprek en van het helpen werd meer een goed gesprek geboren. Na een half een kletsen regelde ze alsnog een taxi voor me waar ik voor 50 cent de hele stad mee rond kon.

Allereerst gingen we naar een klein tempeltje met verassend genoeg weer een gouden Boeddha erin. Deze tempel stond in het teken van de vrijheid. Een tempel die jaarlijks maar een paar toeristen over de vloer krijgt, maar wel veel betekent voor de Thaise mensen.

Na een kort bezoek ging ik verder naar Lumpini park. Een groot centraal park in Bangkok. Aan de ene kant kan je het enigzins vergelijken met het centrale park in New York. Een groot park vol met rust midden in het centrum tussen allemaal wolkenkrabbers en drukke wegen.
Toch waren er een aantal verschillen. Allereerst was het allemaal wat tropischer. Daarnaast leefden er reptielen die je in Nederland alleen achter dubbel glas in een dierentuin tegen kwam. Allereerst zag ik er eentje zwemmen, vervolgens een kleintje over de weg lopen en vervolgens een zeer grote langs de kant. Ik heb het over onderstaande beesten:
Erg indrukwekkend en raar om te zien. Deze beesten waren minstens 1,5 meter lang en liepen zowel op het land als over de paden of zwommen in het water.

Na het bezoek aan het park ging ik met de metro door naar het centrale treinstation om daar een ticket te boeken voor vrijdagochtend naar Koh Samui. Bij de eerste vraag die ik stelde kreeg ik direct al te horen: Onmogelijk. Bij de komende drie vragen krijg ik ook negatief antwoord. Nou lekker dan.. Het probleem was; als ik 's ochtends zou vertrekken dan zou ik die avond geen aansluiting meer hebben met de boot die richting het eiland gaat. Dus ik moest 's avonds gaan. Helaas was er voor de trein alleen nog maar derde klas dus besloot ik om in een luxe bus te reizen. Ik haaste mij naar huis toe om snel mijn koffer te pakken, een dag eerder uit te checken en vervolgens weer naar het station te reizen. Ik was op tijd en zat enkele uren later in de bus.

Ondertussen heb ik een flink wat mensen ontmoet. Een Fransman, een Duitser, Dominique van Chilli en een meisje uit Londen. Iedereen kon gelukkig Engels dus communiceren ging lekker. Na een tijdje was ik wel uitgepraat en wou ik mijn ogen even dichtdoen, dit aangezien de Bus 11 uur onderweg was (20.00 - 7.00). Gelukkig dacht iedereen in de bus er zo over en was het heerlijk stil en donker, ondanks dat kon ik toch moeilijk in slaap komen. De wegen zijn af en toe erg slecht en de bus schudde hierdoor behoorlijk. 's Morgens vroeg kwam ik aan bij het kleine kustplaatsje Don Sak. De plek waar vanuit alle veerboten vertrekken naar de omliggende eilanden.
Hier moest ik twee uurtjes wachten op de boot, gelukkig begon het zonnetje door te komen, had ik een leuk boek en was het uitzicht ook niet verkeerd. De tijd vloog dus om in no time. Na twee uur wachten werden we geroepen dat we naar de boot konden. Het organisatie niveau in Thailand is trouwens zeer bedroevend. Geen structuur, geen duidelijkheid, domme oplossingen en slechte manier van aanduiding, maar oke.. zo werkt dat nou eenmaal hier. De boottocht duurde 1,5 uur en de helft van de tijd heb ik heerlijk in de zon aan dek gezeten/gelegen.
Heerlijk! Ik vond het zelfs jammer dat we er waren. Vooral omdat het gedoe weer begon van honderden koffers en mensen tegelijk van een boot en iedereen wil zo snel mogelijk zijn of haar koffer hebben. Dit resulteerde in geduw en getrek, komop mensen je hebt VAKANTIE! Ik ging maar even genieten van mijn 'hieronder afgebeelde' uitzicht van het eiland Koh Samui:
Eenmaal op het eiland ging ik per minibusje naar de andere kant van het eiland. De kant waar Lamai beach ligt, een druk toeristische plekje met mooi zandstrand (dat zeggen ze dan, ik heb het zelf nog niet goed gezien). Ik kwam bij mijn resort aan en het zag er keurig uit.
Dit is het hutje/bungalow waar ik de komende vijf nachten in verblijf. Compact maar prima te doen. Enige nadeel is dat er geen koelkast in het huisje staat waardoor je geen voorraad drinken in de bungalow kan houden.
Het uitzicht vanuit mijn bungalow is rechtstreeks op het zwembad. Een heerlijke plek waar je vollop in de zon, maar ook goed in de schaduw kan liggen. Ook is het erg super stil en hoor je het bruisende leven in de stad Lamai totaal niet terwijl je maar 50 meter van de hoofdstraat af zit.

Ik zit nu in mijn bungalow dit verhaal te schrijven. Ik ben zojuist even naar het centrum geweest. Was aardig gezellig, maar toch niet echt mijn ding meer. Al die drukke pubs/barren en dan al die Thaise meisjes die je naar binnen willen krijgen. Nee.. zet mij maar lekker onder een waterval neer met een biertje in mijn hand dan geniet ik meer. Je hebt hier dan wel weer een McDonalds met gratis sausjes, bezorgservice en is 24/7 open. Dit resulteerde in een dagje zonder rijst voor mij. Morgen ga ik het strand opzoeken en hopelijk genieten van het mooie weer. De weervoorspelling geeft regen en onweer aan, maar dat gaf hij voor vandaag ook aan en het is gewoon super mooi weer geweest. Tot het volgende blog! En jullie mogen best laten weten hoe het is Nederland is hoor...
Wink

Reacties

Reacties

Zus

Dus samengevat: Die enorme woeste reptielen zijn de Nederlandse eenden... en de Thaise organisatiestructuur is gelijk aan de Belgische... Alleen in Belgie zijn ze nog te dom om ook maar met een oplossing te komen haha.

Hier in Nederland gebeurt niet zoveel. Het weer zoals elke Piet Paulusma voorspelling: kans op bewolking, kans op zon, kans op regen, en er is matige tot krachtige wind (en dat allemaal op 1 dag). De temperatuur is onder de maat voor het gemiddelde, maar verder zijn we erg tevreden met de zomer haha.

Wij genieten nog even van de 'rust'. Overmorgen komt het kleine monstertje van Nolly weer thuis van vakantie! 1,5 week wachten... en dan mogen wij eindelijk ook!!! Ook naar een eiland... maar dan iets dichter bij Zwollywood hihi.

Ga maar snel weer bloggen want ik ben niet nieuwsgierig maar wil wel graag alles weten ;-)

Wouter & Marike

Heee Mies!

Tof hoor! Op naar de parel witte stranden ;) Erg leuk om te lezen en zien... Hier op Ameland is het minder avontuurlijk maar wel heerlijk strandweer...

Zijn benieuwd naar je volgende up-date! Vergeet koh phi phi niet ;) x

Michel

Leuk de reacties :-) zijn jullie toch allemaal een beetje bij mij haha. Koh phi phi le wil ik sowieso nog bezoeken. koh phi phi don misschien als ik tijd over heb, ik ga er niet overnachten. Dat doe ik in Krabi, Phuket en Kanchanaburi.

Arnold

Wat goed ook dat je alles ook zo goed hebt geregeld! En mooie foto's allemaal! Maar het allerbelangrijkste..... Is daar ook een KFC? ;)

Michel

Ja die is er. En net zoals bij de McDonalds hier is hij 24/7 open en heeeft hij een bezorgdienst, maar ik wil je natuurlijk niet jaloers maken hiermee.... ;-)

Zus

Er is iets vreselijks gebeurt gister, maar no worries, ik heb het al opgelost. Ik zal je vertellen wat.

Gister ging ik na het uitstapje open dag PecZwolle mee naar pap en mam. Vol trots liet pap mij zijn nieuwe rugspier-train-martelapparaat zien. Die staat op zolder. Onderweg kwamen we langs je kamer en daar hoorde ik een jammerend geluid. Dus, nieuwsgierig als ik ben, ging ik natuurlijk poolshoogte nemen. Daar lagen ze dan: je arme ps3 spelletjes. Helemaal ongebruikt en alleen. Verdrietig dat ze waren. Er was al zo lang niet meer met ze gespeeld! Dus, barmhartig als ik ben, heb ik mij ontfermd over enkele spelletjes en deze meegenomen naar mijn residentie in de binnenstad. Ik beloof je dat ik goed voor ze zal zorgen en ze de aandacht geef die ze verdienen.

Ohja, sommige hadden die toverstokken nodig dus ik heb ook maar meteen je 'move' meegenomen. Allemaal uit goedheid natuurlijk. Zo nu ben je weer op de hoogte!!!

Ps... bezorgservice KFC whahahahahaha 'Hij is goehoeeed'!!! Nolly is zoooo jaloers!

Arnold

Ach nou ja, KFC van kattevlees mwoeah... Nee serieus zwaar relaxed dat ze een bezorgservice hebben!

Michel

Ha zus! Zorg maar goed voor de spelletjes :-) En heb je de move camera ook meegenomen? Anders kom je niet ver met de toverstokken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!